Lubraniec dołączył do miast, w których uciążliwy dla mieszkańców tranzyt pojazdów wyprowadzono poza centrum. Uroczyste otwarcie nowej trasy, z udziałem marszałka Piotra Całbeckiego, odbyło się w piątek, 20 września.
- Dzięki nowej obwodnicy, która poprawia bezpieczeństwo i ogranicza hałas w Lubrańcu, skróciliśmy także czas przejazdu na ważnej trasie stanowiącej między innymi dojazd autostrady A1 i A2. To potrzebna inwestycja, odpowiadająca na potrzeby mieszkańców i rozwiązująca problemy kierowców
– mówi o nowej obwodnicy cytowany w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego marszałek Piotr Całbecki.
Obwodnica wybudowana została w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270, po zachodniej stronie miejscowości.
Początek blisko pięciokilometrowej trasy znajduje się na nowym rondzie przed wjazdem do Lubrańca od strony Brześcia Kujawskiego. Nad rzeką Zgłowiączka powstał nowy 140-metrowy most.
[FOTORELACJANOWA]19098[/FOTORELACJANOWA]
W miejscowości Borek obwodnica łączy się z istniejącą trasą nr 270 poprzez nowe pięciowlotowe rondo. W ten sposób droga wojewódzka bezpiecznie łączy się z trasami gminnymi w kierunku miejscowości Zgłowiączka i Marysin. Trasa posiada nośność 11,5 ton na oś. Jezdnia ma szerokość 8 metrów (wraz z opaskami). Powstały także pobocza o szerokości 1,5 metra. W ramach zadania zbudowano ścieżkę pieszo-rowerową w miejscowości Piaski.
Inwestycję o wartości ponad 66 mln zł zrealizowaliśmy wykorzystując m.in. środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27. Za kontrakt odpowiadała toruńska firma Onde.
Obwodnica Lubrańca w liczbach
Długość – 5,3 km
Szerokość jezdni – 8 m z opaskami bitumicznymi
Szerokość poboczy gruntowych – 1,5 m
Wartość inwestycji – 66,2 mln zł.
Zarząd Dróg Wojewódzkich zakończył także modernizację 7-kilometrowego odcinka drogi łączącej Brześć Kujawski z Lubrańcem.
Trasa częściowo zyskała nową konstrukcję jezdni. Pozwoliło to podnieść nośność drogi do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 tony na oś. Oznacza to, że będzie zdecydowanie bardziej odporna na powstawanie uszkodzeń i kolein. Trasa zyskała też utwardzone pobocza, perony i zatoki autobusowe, nowe oznakowanie i bariery.
Inwestycja była współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27. Łączny koszt przedsięwzięcia to 28,6 mln zł.
Brawo17:04, 20.09.2024
5 0
Lubraniec a co na to Brześć Kuj. Lipa że hej 17:04, 20.09.2024
ccccc17:06, 20.09.2024
7 2
Wojtkowski chcial zrobic sobie dobry dojazd do wloclawka
az tu go nagle wyp... er ,doli ,,li buahaahahahahahahha 17:06, 20.09.2024
Yhy21:33, 20.09.2024
8 0
Były kotlety wstęga i worek nożyczek ? 21:33, 20.09.2024
Vube13:51, 21.09.2024
2 0
I znowy rrklamy nasrane na artykul 13:51, 21.09.2024
Ona 4114:19, 21.09.2024
1 1
Taki cyrk to tylko w Polsce. Więcej osób brało udział w otwarciu niż przy budowie🤣. Jakby w Niemczech każdy wybudowany lub wyremontowany odcinek drogi był tak chucznie otwierany to władze nie siedziały by w urzędach tylko na drogach. Nadal jesteśmy zacofanym krajem pod względem myślenia. Lansowanie w mediach najważniejsze.😭 14:19, 21.09.2024
Kurde bele15:29, 24.09.2024
2 0
Nie mówcie o tym Chymkowskiemu burmistrzowi Brześcia bo nie uwierzy! Według niego obwodnice istnieją tylko w bajkach! 15:29, 24.09.2024
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu frontold.siecportali.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@ddwloclawek.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz