Tak, jak w każdej dziedzinie również i na temat SEO można znaleźć mijające się z prawdą stwierdzenia. Tworzenie się mitów jest czymś normalnym i nie mamy wpływu na to, czy na dany temat nie będą one wymyślane, jednak można zapobiec temu, aby liczba osób w nie wierząca malała.
Ludzie, którzy nie posiadają odpowiedniej wiedzy z zakresu pozycjonowania i SEO, często stosują te obydwa terminy synonimicznie. Jednak uznawanie tych pojęć za jednoznaczne jest tak samo prawdziwe, gdyby twierdzono, że przeglądarka i wyszukiwarka jest tym samym. SEO to nic innego jak dostosowywanie witryn pod kątem np. Google.
Zalicza się do tego między innymi edycję treści publikowanych na stronie, tak aby była zauważalna nie tylko przez zwykłe osoby, ale również roboty Google, które zajmują się indeksowaniem portali. Tymczasem w słowie pozycjonowanie ukrywają się działania zmierzające do uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przez błędne rozumienie obydwóch pojęć powstał kolejny mit, według którego wystarczy, że wybierzemy jedną z opcji – albo SEO, albo pozycjonowanie.
W praktyce jest inaczej, oczywiście nie jest to karalne, gdy chcemy tylko optymalizować witrynę, ale bez korelacji obydwóch procesów, trudno będzie osiągnąć sukces. Kolejnym nieprawdziwym stwierdzeniem jest przeświadczenie właścicieli firm, że wystarczy jednorazowa kampania agencji SEO, a zdobyta pozycja w wyszukiwarce będzie niezmienna. Pozycjonowanie to stały proces, którego nie należy kończyć w sytuacji, gdy uda się dotrzeć do pierwszej dziesiątki. Konkurencja nie śpi, dlatego trzeba cały czas inwestować w promocję marki, gdyż bardzo łatwo jest zaliczyć duży spadek.
Często powtarzanym mitem, jest stwierdzenie, że można zagwarantować, kiedy strona będzie pojawiać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Fakty są takie, że nikt nie jest w stanie określić, w ciągu ilu dni witryna znajdzie się na pożądanym miejscu. Trudno to przewidzieć, ponieważ zależy to od wielu czynników. Jeżeli znajdziemy ofertę, która zapewnia osiągnięcie danego pułapu w ciągu wyznaczonego czasu, to lepszym rozwiązaniem będzie poszukanie innej firmy, która zna się na swojej pracy tak jak agencja silesianseo na pozycjonowaniu stron.
Również stała pozycja w wynikach wyszukiwania nie może być zagwarantowana, gdyż nie decyduje o tym agencja, ale Google. Wszelka działalność konkurencji mająca na celu promocję strony może odbić się na naszej witrynie. Dlatego tak ważne jest, aby SEO i pozycjonowanie traktować jako ciągły proces, który utrzymuje portal na właściwym miejscu.
Kilka podstawowych mitów z pewnością pomoże markom na wybranie odpowiedniej agencji, która zajmie się tym, aby o witrynie usłyszało jak najwięcej osób, a linki trafiały do właściwej grupy docelowej.
Więcej informacji na temat seo możesz przeczytać pod adresem https://silesianseo.pl/blog/15-czym-jest-seo.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz