Od początku nowego roku pisma urzędowe będzie można odbierać drogą elektroniczną. Wystarczy założyć skrzynkę e-Doręczeń, by załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Jak działa ten system i kto musi z niego korzystać?
Od 1 stycznia 2025 roku będzie można odbierać i wysyłać urzędowe dokumenty (listy polecone) drogą elektroniczną.
System e-Doręczeń, który ruszy na początku przyszłego roku, pozwoli na przesyłanie pism bez konieczności wizyty na poczcie.
E-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Wszystkie osoby zainteresowane korzystaniem z tej usługi mogą już teraz założyć wirtualną skrzynkę odbiorczą na stronie mObywatel.gov.pl.
Korzystanie z systemu jest bezpłatne, a powiadomienia umożliwią bieżące śledzenie korespondencji.
W pierwszym etapie usługa obejmie urzędy, firmy i zawody zaufania publicznego. W przyszłości obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich instytucji publicznych, takich jak ZUS czy urzędy miast, oraz wielu podmiotów prywatnych.
Ministerstwo Cyfryzacji podkreśla, że nowy system pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze, eliminując konieczność odbierania awiza czy stania w kolejkach na poczcie.
Wystarczy komputer, tablet lub telefon z internetem, by załatwiać sprawy urzędowe wygodnie i szybko.
Parodia 18:18, 21.11.2024
4 0
a co z seniorami którzy nie posiadają komputerów i nie potrafią ich obsługiwać ? Czy ktoś ma siano w głowie i uważa że wszyscy są informatykami ? 18:18, 21.11.2024
BezdomnyBenek19:46, 21.11.2024
2 0
jestem bezdomny i nie mam skrzynki email to jak mam odbierać awizo? 19:46, 21.11.2024
Kaa21:45, 21.11.2024
2 0
zabraknie prądu, albo zepsuje się komputer. to się odechce wam tej nowoczesności. 21:45, 21.11.2024
re Kaa16:33, 22.11.2024
0 0
Na Ukrainie renesans przeżywa zawód listonosza , bo bez prądu cała ta cyfryzacja nadaje się rozbić o kant d....y . 16:33, 22.11.2024