Oddział 3 PKO Banku Polskiego we Włocławku w przyszłym roku będzie obchodził 35. urodziny. Od 12 listopada placówka działa pod nowym adresem, przy ul. Kaliskiej 79, w odległości ok. 600 m od poprzedniej siedziby. Klienci mogą korzystać z nowoczesnej, cyfrowej i odnowionej przestrzeni.
Oddział 3 PKO Banku Polskiego we Włocławku w całości znajduje się na parterze, dzięki czemu osoby starsze, z niepełnosprawnościami lub opiekunowie z dziećmi załatwią swoje bankowe sprawy bez przeszkód architektonicznych. Ci ostatni będą mogli odbyć wizytę w spokoju, ponieważ na najmłodszych czeka mały kącik dla dzieci. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych. Wystrój wnętrza ocieplają liczne akcenty roślinne oraz fototapeta przedstawiająca las.
- Większa przestrzeń dała nam możliwość wprowadzenia takich udogodnień jak stanowisko internetowe dla klienta oraz pokój spotkań. Taki oddzielny gabinet zapewnia klientom komfort oraz prywatność w trakcie konsultacji z pracownikiem banku. Ważną zmianą jest obecnie nasza lokalizacja przy ulicy Kaliskiej, głównej ulicy osiedla Południe. Klienci mogą teraz do nas dotrzeć w wygodny sposób autobusem lub samochodem. Obsługujemy klientów indywidualnych, którzy chętnie korzystają z naszych podstawowych produktów: kont, produktów oszczędnościowych oraz pożyczek. Zapraszamy również wszystkich zainteresowanych kredytami hipotecznymi oraz kontami firmowymi – dzięki ścisłej współpracy z doradcami innych biznesów z Oddziału nr 1 możemy wspólnie zaopiekować się każdym klientem i pomóc w rozwiązaniu każdego problemu. Staramy się być zaufanym partnerem dla wszystkich, nawet jeśli przychodzą do nas z bardziej skomplikowaną sprawą. Jestem przekonana, że nasza nowa przestrzeń pozwoli nam w jeszcze lepszy sposób opiekować się obecnymi i przyszłymi klientami banku – podkreśla Marta Świec, dyrektor Oddziału 3 PKO Banku Polskiego we Włocławku.
Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na środowisko.
Przestrzeń zmodernizowanego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy trzech stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w kameralnym pokoju spotkań. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępne są dwa bankomaty z funkcją wpłatomatów czynne całą dobę, obsługę klientów prowadzi 4 doradców.
Pracownicy banku zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Doradcy ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Obecnie wiele finansowych spraw klienci bankowi mogą załatwić samodzielnie i nie muszą przychodzić do oddziału. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Na przykład wpłacając lub wypłacając pieniądze w
urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd, czy mieszkanie, bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.
Jak Pani zdaniem zmieniają się potrzeby klientów banku?
Potrzeby klientów są różne i zmieniają się wraz z postępem technologicznym oraz zmianą stylu życia. Przede wszystkim oczekują, że banki będą bardziej dostępne dla nich, cyfrowe, z szeregiem usług mobilnych i internetowych. Wygodne i szybkie transakcje online są bardzo przez nich cenione. Coraz częściej klienci zwracają uwagę również na to, w jaki sposób są obsługiwani w oddziale. Doradca w banku odgrywa kluczową rolę w budowaniu relacji z klientami oraz dostarczaniu im wartościowych usług. Priorytetem dla naszego oddziału jest sprostanie oczekiwaniom każdego naszego klienta, obsługując go z szacunkiem i profesjonalizmem.
Szczególnie ważnym tematem w ostatnim czasie jest cyberbezpieczeństwo. W jaki sposób edukujecie klientów i którzy klienci potrzebują najwięcej waszej uwagi w tym temacie?
PKO Bank Polski, jako jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, przywiązuje dużą wagę do edukowania w zakresie cyberbezpieczeństwa. Mimo tego, że rozmawiam z klientami i gorąco uczulam wraz z moimi doradcami, że sytuacje związane z kradzieżą tożsamości i uzyskaniem dostępów do konta mogą mieć miejsce, to niestety temat cyberataków nie jest nam obcy i miałyśmy z nimi bezpośredni kontakt. Jednocześnie możemy się pochwalić również dwoma przypadkami, gdzie dzięki naszej czujności do oszustwa nie doszło. Jesteśmy zaangażowani w edukację klientów, gdyż mamy świadomość, jak ważny jest to obecnie temat.
Czym jest oddział dla lokalnej społeczności? Czy angażujecie się w akcje społeczne lub charytatywne?
Oddział banku jest miejscem pełniącym o wiele więcej funkcji, niż samo załatwianie formalności finansowych. Jesteśmy centrum wsparcia ekonomicznego, doradztwa oraz edukacji finansowej klientów.
W temacie akcji charytatywnych, angażujemy się w wydarzenia organizowane przez Fundację PKO Banku Polskiego. Jedną z akcji, w jakiej nasz oddział brał udział, jest sztafetowy bieg charytatywny. Współpracujemy również z innymi włocławskimi placówkami organizując dla klientów spotkania dot. cyberbezpieczeństwa.